Skip to main content
Bel direct met een van onze recruiters.
Volg ons op LinkedIn.

Introductie

Voor de business unit Outsourcing is onze partner op zoek naar een resultaatgerichte accountmanager managed services om ons team te versterken. Samen met ruim 400 ambitieuze collega’s draag je actief bij aan de doelstellingen van onze organisatie.


Organisatie

Wij halen de complexiteit uit ICT. We willen techniek aanbieden die gewoon werkt. Klanten blij maken door goed te luisteren en heldere antwoorden te geven. Elke dag een beetje beter worden in wat we doen. En onze kennis delen met iedereen.

We begonnen in 1988, vanuit een studentenhuis in Delft, met z’n vijven. Ict heette nog ‘automatisering’, Microsoft lanceerde Windows 2.0 en Google-oprichter Sergey Brin was een puistige puber. En wij? Wij verwisselden geheugentapes van mainframes, als bijverdienste. Toen noemden we ons nog ‘Operator Groep Delft’. We zagen dat automatisering de toekomst was, dat je met ict de wereld kunt veranderen.

Wij zijn altijd anders geweest. Geen pakken, geen stropdassen. Slimme, enthousiaste mensen flexibel inzetten om problemen op te lossen, dat was (en is) onze kracht. Dat was voor veel van onze klanten even wennen: wat is dat voor bijzonder, eigenwijs clubje? Waarom zwemmen ze tegen de stroom in? Maar het tij keerde. Bedrijven werden wakker. Ze zagen in dat dure consultants geen garantie bieden op een fijne, functionele werkplek voor je medewerkers. En dat storingen ook snel kunnen worden opgelost zonder de hoofdprijs te betalen.

Een jaar of vijf geleden namen we de volgende grote stap. Voor het eerst namen we deel aan openbare aanbestedingen. Ook pakten we innovatieve outsourcingstrajecten aan. We hadden een niveau van dienstverlening bereikt dat zich kon meten met de allerbesten in de markt, én waren ook nog eens een stuk flexibeler dan de rest. Gemeentes, onderwijsinstituten en zelfs een kerncentrale stapten op ons over. Dat werd gelijk erkend: in het eerste jaar dat we meededen in Giarte’s Outsourcing Performance-onderzoek werden we nummer 1 in eindgebruikersondersteuning.

Nog steeds, na 30 jaar, blijven we trouw aan onszelf. Nog steeds zijn onze toppers slimme, enthousiaste techneuten die strijden voor de perfecte werkplek, de hulpvaardigste servicedesk, de meest stabiele infrastructuur. Nog steeds hebben we een ongedwongen cultuur waarin iedereen zichzelf kan zijn. We stoppen niemand in een hokje.

Iedereen is benaderbaar en enthousiast. Daarom heeft elke vestigingsplaats een eigen bar, zodat onze toppers elkaar makkelijk ontmoeten en hun kennis kunnen delen. We zijn direct en eerlijk tegen elkaar. Daarmee helpen we onszelf en onze klanten.

Functie

Als accountmanager managed services ben je verantwoordelijk voor het managen van meerjarige contracten met klanten die hun ict (deels) hebben uitbesteed aan onze partner. Je vindt het leuk om relaties op te bouwen binnen de organisatie van klanten met als doelstelling om de contracten tot een wederzijds succes te maken. Je collega’s van de leveringsorganisatie en het salesteam helpen je daar uiteraard bij – maar je neemt hierin zeker ook graag zelf de lead.

Je pakt de lead door de juiste vragen te stellen om de behoeftes van je klanten boven tafel te krijgen én de passende voorstellen te doen voor de ict-oplossingen van onze partner. Je focus ligt hierbij op relatiemanagement en het vergroten van jouw voetafdruk bij je klanten.

Intern stuur je het account-team aan en leg je verantwoording af aan de contracthouder. Je werkt daarnaast samen met New Business collega’s om nieuwe klanten voor onze partner en je team te werven. Je hebt hiervoor ervaring met contractonderhandelingen en in het onderhandelingsproces streef je naar een win-win situatie. Als accountmanager ben je een teamspeler – maar wel met een duidelijk doel: retentie!

Overige taken en verantwoordelijkheden, jij:

  • neemt bij lopende contracten de verantwoordelijkheid en bent aanjager en motivator voor het accountteam;
  • bent bepalend voor de commerciële strategie en verantwoordelijk voor de financiële resultaten;
  • bouwt relaties bij je klanten op en managet deze om jouw doelstellingen te behalen;
  • bouwt je accounts uit en stelt roadmaps op;
  • voert en faciliteert her-contractbesprekingen en onderhandelingen.

Functie-eisen

Wat neem je mee?

  • kennis van de ICT-outsourcing strategieën en besluitvorming bij klanten;
  • ervaring met het managen en besturen van complexe outsourcingscontracten;
  • het vermogen om goed samen te werken;
  • HBO werk/denkniveau;
  • kennis van verkoopmethodieken en gedegen ervaring met ‘consultative selling’;
  • voldoening uit het nemen van verantwoordelijkheid in commerciële, financiële en relationele verkoopaspecten.

Aanbod

Wat kan je verwachten van onze partner?:

  • een jaarcontract en de intentie om dit na een jaar te verlengen voor onbepaalde tijd;
  • de kans om aan de gaafste en uitdagendste projecten bij de grootste klanten van onze partner mee te werken en jezelf verder te kunnen ontwikkelen;
  • een goed salaris;
  • onbeperkte opleidingsmogelijkheden (zowel intern als extern) zonder terugbetaalregeling;
  • de mogelijkheid om één à twee dagen in de week thuis te werken;
  • 26 vakantiedagen op basis van 40 uur;
  • een pensioensregeling;
  • play-hard evenementen;
  • een goede (thuis)werkomgeving.

Sollicitatie

Memoona Khawaja | Tel: +31638945644| Email: [email protected]