Skip to main content

  

Introductie

Wij helpen onze klanten in hun digitale race om bij te blijven. We helpen hen met moderne en innovatieve IT-technologieën op het gebied van networking, Infrastructure as a Service (IaaS), productiviteitsoplossingen en cybersecurityoplossingen. Kortom, we hebben een breed IT-portfolio. Om klanten binnen dit uitgebreid portfolio van de juiste maatwerkoplossingen te kunnen voorzien, streven we naar sterke en duurzame relaties, gebaseerd op vertrouwen. Dat vertrouwen start bij goede en concrete afspraken vooraf. En dát is precies waar jij als Bid & Tender Manager het verschil gaat maken!

Organisatie

Als Bid & Tender Manager word je onderdeel van onze Sales & Marketing afdeling. Je werkt nauw samen met onze sales specialisten, Customer Success Managers en onze technische specialisten (op het gebied van Networking, Infrastructure as a Service, Productivity en Cybersecurity) en rapporteert aan onze Sales & Marketing Director.

Werken bij ons betekent onderdeel worden van de familie, die zich kenmerkt door de informele, open, dynamische cultuur met enthousiaste en gepassioneerde collega’s. Je wordt aangemoedigd om je verantwoordelijkheid te nemen en er is veel ruimte voor je eigen inbreng.

Met meer dan 25 jaar IT-ervaring in Nederland en bedrijfsactiviteiten in 11 landen wereldwijd, kom je te werken in een internationaal gerenommeerde en gerespecteerde organisatie. Dit wordt verder onderstreept door de vele partnercertificeringen die we mogen voeren voor onder meer Microsoft, AWS, Google Cloud, KnowBe4, Citrix en VMWare. Tevens zijn we trots op onze ISO 9001 en 27001- certificeringen en onze ISAE 3402 certificering, die laten zien dat we voldoen aan de hoogste standaarden in onze branche.

Functie

Als Bid- & Tender Manager heb je een duidelijk doel: dé winnende aanbesteding indienen. Maar, daar gaat heel wat aan vooraf. Je bent als Bid & Tender Manager dan ook verantwoordelijk voor het hele aanbestedingsproces, in de meest brede zin van het woord.

Zo ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van de markt en onze concurrentie. Je denkt na over de bijdrage die wij kunnen bieden in de moderniseringsreis van de klant en vertaalt dit naar een heldere en concrete aanbesteding. Vanzelfsprekend hou je hierbij rekening met de geldende deadlines, de benodigde documentatie en (de naleving van) alle juridische en contractuele aspecten die bij een aanbesteding komen kijken.

Je bewaakt nauwgezet de voortgang van het aanbestedingsproces en zorgt dat iedereen op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen hierin. Je bent intern namelijk ons eerste aanspreekpunt voor alle wettelijke en contractuele eisen, normen en regelgeving vanuit de aanbesteding. Verder ondersteun je jouw salescollega’s bij prijs- en contractonderhandelingen en evalueer je regelmatig de (succesvolle) aanbestedingsprocedures, om deze verder te kunnen optimaliseren.

Kortom, een verantwoordelijke en zelfstandige functie waarbij je ons gezamenlijke einddoel -de winnende aanbesteding indienen- nooit uit het oog verliest.

Functie-eisen

We zoeken een commercieel talent met oog voor detail en uitmuntende kennis van de relevante wet- en regelgeving. Door jouw ruime ervaring met bids, tenders en aanbestedingstrajecten weet je op een overtuigende manier in te spelen op de wensen en behoeften van onze klanten en weet je dit helder te formuleren in de winnende aanbesteding.

Je bent commercieel gedreven en staat stevig in je schoenen. Zo heb je geen moeite met presenteren en weet je stakeholders te motiveren, bijvoorbeeld wanneer ze tijdig documenten dienen aan te leveren. Je bent analytisch en houdt de ontwikkelingen in de markt, nieuwe technologieën en onze concurrenten nauwlettend in de gaten. Op deze manier zorg je dat Claranet hier adequaat op kan inspelen en denk je mee over verdere optimalisering van onze dienstverlening.

Samengevat, je bent onze nieuwe Bid & Tender Manager als je deze vinkjes kan zetten:

  • Je beschikt over een hbo-diploma, bij voorkeur op het gebied van Bedrijfskunde of Rechten;
  • Je bent overtuigend en daadkrachtig in je communicatie en weet in te spelen op de wensen en behoeften van de klant;
  • Je hebt goede kennis van Microsoft Office (met name Word, Excel, PowerPoint en Project);
  • Je hebt kennis van en affiniteit IT-oplossingen in de meest brede zin van het woord. 

Aanbod

Uiteraard zorgen we voor alle basisvereisten die je als Bid & Tender Manager nodig hebt om succesvol te zijn in jouw rol. Zo krijg je standaard een laptop, telefoon en toegang tot de noodzakelijke aanbestedingsplatformen. Verder bieden we talloze mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Of dat nou op technisch vlak is, of als je jouw juridische skills verder wil verbeteren: samen kijken we naar wat jij nodig hebt om te excelleren als Bid & Tender Manager.

Daarnaast bieden wij:

  • Een aantrekkelijk basissalaris, afgestemd op jouw kennis en ervaring;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken;
  • Voor de dagen dat je op kantoor werkt: werken in een modern kantoorpand, dat goed bereikbaar is via de A2/N2 én gratis beschikking over koffie, thee, water, soep en fruit en een reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer;
  • Voor de dagen dat je thuiswerkt: een netto thuiswerkvergoeding van €2,15 per dag;
  • 27 verlofdagen op jaarbasis (op basis van een fulltime dienstverband);
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering;
  • Een maandelijkse netto bijdrage voor een aanvullende zorgverzekering; • Een gezellige tweewekelijkse woensdagmiddagborrel

Sollicitatie

Ramon Van Rossen
[email protected]
0648152826