Skip to main content
Bel direct met een van onze recruiters.
Volg ons op LinkedIn.

Introductie

Wil jij starten in een sales baan (binnendienst) binnen een super tof team en een innovatieve en toekomstbestendige branche? Dan biedt onze partner je de kans om te starten bij een professionele organisatie waarin je veel samenwerkt met IT partners en IT leveranciers en waarin je je continu kunt ontwikkelen! IT kennis is niet noodzakelijk, dat gaan zij je leren. Je wordt een onderdeel van een team dat bestaat uit product managers, account managers en een teammanager.


Organisatie

Onze partner is een IT-distributeur in de Benelux met hun hoofdkantoor in Eindhoven. Een familiebedrijf waar zij de aandacht voor haar ruim 500 collega’s erg belangrijk vinden. Zij werken hard om resultaten te behalen, maar successen vieren zij minstens zo hard. Er hangt een informele en dynamische sfeer binnen het bedrijf. Er is voldoende ruimte om te werken aan je persoonlijke ontwikkeling en een goede balans tussen werk en privé staat bij onze partner hoog in het vaandel. Op de werkvloer voel je de positieve sfeer, wordt er vergaderd tijdens een potje tafeltennis, darts of poolbiljart in de gameroom en iedereen is welkom in het ‘grand café’ dat als receptie fungeert.


Functie

Wat ga je doen?

Je wordt samen met je team commercieel verantwoordelijk voor één van de onderstaande afdelingen:

  • SMP (Systems, Mobile en Printing) of
  • Smart Solutions of
  • Enterprise Solutions of
  • Corporate Accounts Retail of
  • Hun eigen Cloud.

In deze rol sta je veel in contact met je klanten, IT Partners. Samen met het team adviseer, informeer en enthousiasmeer jij de partners (IT-bedrijven) over diensten en producten om zo hun propositie sterker te maken. Het zijn dus bijna allemaal bestaande klanten. Je krijgt veel begeleiding van je commerciële en technische collega’s, je kunt trainingen volgen in onze eigen Cloud Value Academy. Werken bij onze partner betekent kansen zien en kansen pakken. In commercieel opzicht richting de klant, maar ook kansen zien en pakken voor jouw persoonlijke groei en ontwikkeling. Jouw voorgangers hebben dit goed gedaan en hebben daardoor volgende stappen in hun loopbaan gezet. Hierdoor zijn er momenteel diverse sales representative vacatures binnen bij onze partner

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden

  • Je wordt het eerste aanspreekpunt voor jouw partners voor de productlijn of dienst waarin jij je met ons verdiept. Je onderhoudt de contacten en breidt deze waar mogelijk uit. Daarnaast onderhoud je contacten met je collega accountmanager(s), collega productmanager(s) en met onze leveranciers.
  • Je geeft adviseert, informeert en enthousiasmeert met betrekking tot de best passende oplossingen en bijbehorende offertes.
  • Behalen van omzettargets.
  • Zorgdragen voor een optimale klanttevredenheid.
  • Incidenteel neem je deel aan events.

Hoe ziet je dag er uit:

  • Je beantwoordt inkomende telefoontjes en mails van klanten met een breed scala aan vragen over de product of dienst waar je mede verantwoordelijk voor bent;
  • Je hebt interne meetings met collega’s om de voortgang van gezamenlijke projecten of sales acties te bespreken;
  • Je doet aan zelfstudie om je kennis uit te breiden of (indien nodig) officiële certificeringen te behalen;
  • Je plant business reviews met de klanten die jij veel spreekt. Daarin bespreek je hoe wij klanten kunnen helpen hun doelstellingen te bereiken, bespreek je de samenwerking en kijk je vooruit hoe je samen met de klant verder kunt groeien;
  • Je volgt warme leads op die interesse hebben in de diensten en producten waarin jij je hebt verdiept;
  • Je hebt contact met klanten om het maximale uit de samenwerking met Copaco te halen. Je geeft ze advies op basis van jouw kennis, maar wijst klanten ook op waardevolle trainingen, nieuwe cloud diensten, promoties of marketing content die voor klanten interessant zijn.

Functie-eisen

Wat neem je mee?

Je bent toegankelijk, nuchter, werkt hard, maar viert ook graag je successen met je collega’s. Communicatief en commercieel gezien ben je een topper en je schakelt moeiteloos tussen verschillende afdelingen binnen onze partners organisatie. Onze partner vindt het fijn als je een HBO-diploma in de richting van commercieel, marketing of bedrijfskunde op zak hebt, maar bij een perfecte klik vinden zij dat niet het meest belangrijke. Onze parnter staat ook open voor nieuwe collega’s met een afgeronde MBO-4 opleiding met enkele jaren commerciële werkervaring.


Aanbod

Wat mag je van ons verwachten?

Een uitdagende functie met veel ruimte voor initiatief. Je komt terecht in een team van enthousiaste en gedreven collega’s. Je komt te werken in een informele en gedreven cultuur van een groeiend en succesvol bedrijf, waar gewerkt wordt met slimme en innovatieve producten. Dat je bij ons cursussen, workshops en opleidingen volgt, vinden wij heel gewoon. Leren staat bij onze partner hoog in het vaandel. Onze partner bied jou het volgende:

  • Een afwisselende positie in een leuk en dynamisch team;
  • Een marktconform salaris aangevuld met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Onder andere ga je een interessante provisie regeling krijgen waarbij je de eerste drie maanden een garantieprovisie ontvangt;
  • 25 vakantiedagen, 3 ATV-dagen plus de mogelijkheid tot het opbouwen van 3 extra verlofdagen (bij een fulltime dienstverband);
  • Een goede pensioenregeling;
  • Een thuiswerkvergoeding van € 2,13 op de dagen dat je vanuit huis werkt;
  • Mogelijkheid tot ontwikkeling en groei, dit door middel van trainingen en opleidingen.
  • Een aantrekkelijke korting op hun producten;
  • Korting op de collectieve (zorg)verzekering;
  • Op kantoor elke dag vers fruit;
  • Vaste donderdagmiddagborrel en leuke teamuitjes;
  • Gebruik maken van de game-room met pool-biljart, fitness, darts, race-simulatoren en andere high-end gadgets;
  • De mogelijkheid tot werken vanuit kantoor en vanuit thuis.

Sollicitatie

Adryan Bikker | 06 – 18613186 | [email protected]